DEN GAMLE BY 9. juni 2013
Chrysillis sang promenadekoncert i Den Gamle By med uddrag af forårets rejseprogram, sommersange og andre satser.
Se billeder fra koncerten her
DEN GAMLE BY 9. juni 2013
Chrysillis sang promenadekoncert i Den Gamle By med uddrag af forårets rejseprogram, sommersange og andre satser.
Se billeder fra koncerten her
Chrysilliskoret var på en spændende korrejse til Letland 9.-12. maj i år.
Programmet indeholdt koncert på et nordisk gymnasium, kirkekoncerter og et venskabsarrangement med to lettiske kor og tre folkedansergrupper.
Repertoiret indeholdt kormusik fra Danmark, Norge, Amerika og Tyskland samt lettiske sange.
Se billeder fra turen her
Chrysillis planlægger en kortur til Riga 9.-12. maj.
På programmet er spændende ting som kirkekoncerter, sang på et nordisk gymnasium og et venskabsarrangement med nogle lettiske kor.
Repertoiret indeholder kormusik fra Danmark, Norge, Amerika og Tyskland samt lettiske sange.
Chrysillis har været på korweekend, sunget masser af efterårssange og startet på julerepertoiret.
Korweekenden blev holdt på Gjerrild Vandrerhjem hvor vi nød både masser af sang, glad samvær, skøn natur og fabelagtig god mad.
NYE HERRESTEMMER SØGES!
Ny sæson, nye udfordringer, nye musikalske oplevelser!
Tenor- og bas-stemmer søges.
Sopran- og alt-stemmer er velkomne til at forhøre sig.
Ring og hør nærmere hos korets dirigent Lisbeth Gråkjær.
Se mere om koret her og om koret og korets repertoire her.
Chrysilliskoret sang sommeren ind ved en promenadekoncert i Den Gamle By søndag 3. juni 2012.
Danske sange, engelske folkeviser og svenske korsange klingede ud fra den gamle pavillion i Simonsens Have i sol og blæst.
Chrysilliskoret har netop deltaget i Mozarts Requiem med Kor72 og Aarhus Symfoniorkester.
Sammen med 450 andre korsangere blev der øvet Mozart over 2 weekender under Michael Bojesens kyndige ledelse.
Det var en flot oplevelse, som kulminerede i et brag af en koncert lørdag 10 marts under gode akustiske forhold, i Symfonisk sal i samarbejde med Aarhus Symfoniorkester og 4 unge meget velsyngende solister. Nemlig:
Solister: Frederikke Kampmann, sopran, Maria Kontra, mezzo, Ole Velde, tenor, Simon Duus, bas.
Chrysilliskoret var i foråret 2011 på korturné til grænselandet. Koret boede på Jaruplund Højskole og gav koncerter i Helligåndskirken i Flensborg, i Esgrus kirke og i Broager kirke med ”Den danske sang til hver en tid”- smukke og finurlige arrangementer af John Høybye, for kor, obo, cello og harpe.
Vi besøgte også Emil Nolde museet og I høj solskin vadede vi gennem havet mudrede bund ved lavvande til en hallig, hvor vi drak “Farisærer” med stor fornøjelse.
Koncerterne gik rigtig godt. En fornøjelse at synge så mange på én uge.
Vil du synge i kor i Aarhus syd?
Chrysilliskoret øver i Beder hver tirsdag 19.30-22.00. Ny spændende sæson starter i august.
Vi søger specielt herrestemmer og lyse sopraner.
Interesserede korsangere kan henvende sig til korets dirigent Lisbeth Graakjær, tlf. 30 82 88 50.